ABSL Diamond v oblasti Business Innovation: projekt OKIN Cloud

20.10.2016

Ocenění za nejlepší inovaci získala společnost OKIN BPS. V průběhu velmi krátkého období totiž zřídila a zahájila provoz jednoho z největších světových cloudových center, které v tuto chvíli spravuje 27 000 fyzických serverů firem po celém světě a zaměstnává již více než 150 cloudových specialistů.

„OKIN Cloud je celopodnikovým projektem, který představuje zcela nový obchodní směr firmy,“ vysvětluje záměr společnosti Dan Smith, Managing Director OKIN BPS a dodává: „Významný je především rychlostí, s níž se jej podařilo zrealizovat. Jen za několik málo měsíců jsme dokázali najít a zaměstnat příslušné odborníky a začít poskytovat cloudové služby zákazníkům z celého světa.“ Hlavní motivací pro realizaci tohoto projektu přitom byla potřeba být flexibilnějším partnerem pro klienta. K tradičním oblastem činnosti společnosti OKIN BPS patří vedle podpory obchodní sítě či poskytování zákaznické a technické podpory velmi často i návrhy, implementace a údržba síťové infrastruktury. „Vzhledem k tomu, že cloudové služby jsou výrazným trendem v IT, je logické, že jsme se i my rozhodli rozšířit své kapacity a schopnosti stejným směrem,“ okomentoval Dan Smith.

Inspirace a úspěch

„Inspirace pro projekt přišla ze dvou směrů,“ vzpomíná Smith, „OKIN BPS – podobně jako kdysi biblický David proti Goliášovi – vyhrál RFP (Request for proposal, výběrové řízení) proti několika velmi velkým a známým poskytovatelům.“ Přístup, důvěra a vytrvalost se tedy ukázaly být důležitějším “hybatelem” úspěchu, než jen velikost a známost značky. Tato skutečnost přivedla vedení firmy OKIN BPS k názoru, že svět dnes přestává vnímat hranice a cloud je fenomén, který zbourá i jejich poslední zbytky. A že i malá, ve světě méně známá firma může v tomto prostoru bez hranic hravě uspět. „Druhým zdrojem inspirace byli naši lidé. Jejich schopnosti, porozumění technologiím a zájem o průběžné vzdělávání. Věděli jsme, že se na ně můžeme spolehnout, že ocení naši snahu připravit jim novou kariérní dráhu. Důležitá však byla i víra, že náš HR tým, i přes současnou složitou situaci na trhu práce, bude schopen najít nové kvalitní lidské zdroje,“ okomentoval Smith.

HR a marketing ruku v ruce

Samozřejmě vše nešlo hned snadno. V době, kdy byl tým projektu ještě malý, naráželi lidé z OKIN BPS například na problém, jak přesvědčit trh o tom, že projekt dokážou dovést do cíle. Že v Ostravě skutečně vznikne velký tým založený především na cloudových službách. Management firmy proto přijal do svých řad posilu – vedoucího týmu a několik dalších spolupracovníků, kteří přinesli celou řadu nových vizí a byli schopni projekt dotáhnout do konce. Poté proběhla revize náborových aktivit a především jejich propojení s marketingem, díky čemuž se projekt podařilo realizovat podle původního plánu.

Budoucnost patří cloudu

Úspěšnou realizaci ne právě snadného projektu dnes oceňují nejen zákazníci. Úspěch samozřejmě vidí i sami zaměstnanci. Díky tomu chápou, že vedení firmy uvažuje o jejich budoucnosti. Je zřejmé, že nové a moderní technologie budou společnost OKIN BPS a její lidi provázet do další dekády a budou určovat, čím a kým firma je a bude. Celý projekt je proto navíc otevřený vzdělávání, tréningům a celé řadě kariérních příležitostí pro zaměstnance.

„Největším obchodním efektem je z mého pohledu skutečnost, že máme v našem týmu lidi s příslušnými schopnostmi a že OKIN BPS je pro zákazníky relevantním partnerem,“ uzavírá Dan Smith. „K neobchodním efektům pak patří pýcha, že jsme zvládli zrealizovat od prvotního nápadu až po úspěšný provoz něco tak velkého. A to je devizou nejen pro současnost, ale i pro budoucnost – naši, našich lidí i našich zákazníků.“

Článek ve formátu pdf najdete zde.

Share:

On Trend

READ MORE

Na těchto stránkách používáme soubory cookies, abychom je pro vás co nejlépe přizpůsobili. Více o cookies si můžete přečíst v naší cookie policy.