Vítězové ABSL Diamonds 2018

V druhém ročníku ABSL Diamonds byly oceněny úspěšné a inspirativní projekty z oblasti podnikových služeb. Porota ohodnotila tři desítky nominací v 7 kategoriích a nakonec vybrala následující vítěze:

vítězové_společné foto s logy

Výherci ABSL Diamonds 2018

speciální ocenění

Accenture Services s.r.o.
Bluelink International CZ, s.r.o.
Edwards Lifesciences AG, org. složka
NNIT Czech Republic s. r. o.

finalisté

Barclays Services Limited
Dixons Carphone CoE, s.r.o.
GEP Czech Republic s.r.o.
Jarden Business Services Group
Medtronic Czechia s.r.o.
Pfizer, spol. s. r.o.
SAP Services, s.r.o.

business excellence: KBC Group NV

V kategorii Business Excellence (nejlepší projekt v oblasti kvality) zvítězila společnost KBC Group, Shared Service Center CZ, která inovativním způsobem značně zredukovala operační náklady. Společnost se v roce 2018 zaměřila na možnosti využití robotické automatizace procesů ve svém brněnském centru sdílených služeb. Vedle snížení chybovosti a zvýšení efektivity (roboti pracují až 10x rychleji než člověk) dosáhla společnost KBC Group, SSC CZ i snížení pracovního zatížení. Roboti zastanou práci zhruba za 27 pracovníků na plný úvazek, kteří se díky automatizaci mohou věnovat komplexnějším procesům.

business innovation: Dimension Data

V kategorii Business Innovation (Nejlepší inovace) získala cenu společnost Dimension Data, která v uplynulém roce úspěšně centralizovala technickou podporu ze 47 zemí do 2 servisních center sídlících v Praze a v Bangalore. V Praze za tímto účelem musela v průběhu pouhých 9 měsíců najmout 160 technických expertů, kteří hovoří sedmi různými jazyky a obsluhují celkem 13 000 zákazníků z celého světa. Projekt centralizace, nazvaný PACE 1.0, je jedním z největších transformačních projektů v historii společnosti.

Customer initiative: Anheuser-Busch InBev Czech

V kategorii Customer Initiative (Nejlepší zákaznický projekt) si cenu zasloužil projekt společnosti Anheuser-Busch InBev Czech, jehož cílem bylo zvýšení transparentnosti dodatečných nákladů, které vznikají v průběhu zaoceánské přepravy, a jejich následné snížení. Společnost proto během pouhých 3 měsíců vyvinula Accessorials Risk Management Dashboard, který dokáže pracovat s informacemi ze systémů dopravců a predikovat výši poplatků za zdržení, demuráž či skladování zboží v přístavech. Díky této iniciativě se podařilo snížit dodatečné náklady spojené se zaoceánskou přepravou mezi lety 2017 a 2018 o vice než 50 %.

Education: Siemens

V kategorii Education (Nejlepší projekt v oblasti vzdělávání) byla oceněna společnost Siemens za svůj komplexní vzdělávací program, s pomocí něhož rozvíjí své zaměstnance během celé jejich kariérní dráhy.

Společnost Siemens vytvořila a uvedla v život Shared Services Academy, která zahrnuje více než 200 vzdělávacích aktivit poskytovaných 70členným týmem interních školitelů, ať už formou prezenčních kurzů, či prostřednictvím e-learningu. Veškeré vzdělávací aktivity řídí interní LMS (Learning Management Systém) a využívány jsou i jiné technologie, například virtuální realita.

6G4A5644

value creation: Zebra Technologies

V kategorii Value Creation (Nejlepší přidaná hodnota) byla oceněna společnost Zebra Technologies za projekt orientovaný na rozvoj a motivaci zaměstnanců. Renomované společnosti v oblasti lidských zdrojů potvrzují, že investice do vzdělávání a rozvoje zaměstnanců se firmám vrací v podobě vyšší efektivity a spokojenosti jejich zaměstnanců. Společnost Zebra Technologies se rozhodla jít touto cestou a vytvořila celou řadu příležitostí pro své zaměstnance, které umožňují dále rozvíjet jejich znalosti a dovednosti. Výsledky tohoto dvouletého projektu jsou velmi pozitivní – fluktuace zaměstnanců klesla za toto období o 50% a je výrazně pod tržním průměrem. Současně s tím vzrostla spokojenost interních zákazníků i samotných zaměstnanců.

Employer Branding: Atlas Copco

V kategorii Employer Branding (budování značky zaměstnavatele) uspěla společnost Atlas Copco, která v souvislosti se změnou jména z Edwards Services na Atlas Copco Services zrealizovala úspěšnou rebrandigovou kampaň zaměřenou na stávající i potenciální zaměstnance, partnery a místní komunity. Hlavním motivem této kampaně bylo heslo First in Mind – First in Choice (první na mysli – první ve výběru). Kromě velké společenské akce na oslavu změny názvu či pravidelných sportovních, volnočasových či vzdělávacích aktivit pro zaměstnance se společnost Atlas Copco zaměřila i na budování povědomí o značce mezi studenty a potenciálními zaměstnanci.

Innovative workplace: Johnson&Johnson

V kategorii Innovative Workplace (inovativní pracovní prostředí) získala ocenění společnost Johnson & Johnson, která v loňském roce přestěhovala své kanceláře ze tří různých pražských lokalit do nových moderních prostor, jejichž podobu měli šanci ovlivnit i samotní zaměstnanci. Cílem celého projektu bylo nabídnout zaměstnancům inovativní pracovní prostředí, které podporuje spolupráci a kreativitu a zároveň nabídne zaměstnancům zázemí pro relax a volnočasové aktivity. Při vytváření kanceláří, kde sídlí více než 1200 zaměstnanců, byl důraz kladen i na zdravý životní styl a ekologii.

Přidejte se k nám

Rádi přivítáme nové členy, kteří se chtějí stát součástí ABSL, a přispět tak ke společnému hlasu podnikových služeb v České republice.