Po přesunu do online prostředí se vrací zájem o veletrhy práce

26.4.2021

ABSL zorganizovala online kariérní dny pro podnikové služby. Pilotní projekt Business Services Showcase se stane tradicí.

Internet se stal dominantním nástrojem při hledání práce ještě před vypuknutím pandemie. Zatímco dříve sloužil jen jako zdroj informací, nyní umožňuje i interakce zaměstnavatelů s uchazeči, podobně jako bylo dříve možné na veletrzích práce. O ty v posledních letech klesal zájem, jejich přesun do online prostředí však obnovil jejich popularitu. Propojit firmy a uchazeče o práci v online světě se rozhodla v rámci pilotního projektu Business Services Showcase asociace ABSL. Tři desítky center podnikových služeb prezentovaly v rámci hodinových interaktivních setkání se zájemci o kariéru v podnikových službách své pracovní příležitosti, firemní kulturu i projekty a získaly 200 zaměstnanců.

Dle průzkumu Grafton Recruitment hledá práci na internetu 74 % uchazečů, veletrhy však v uplynulých letech využívalo jen 6 % zájemců o práci. Spojení těchto dvou nástrojů v jeden se ukázalo jako správná cesta jak pro firmy, tak i pro zájemce o kariéru v podnikových službách.

„Původní myšlenkou bylo propojit zaměstnance firmy, která
odchází z českého trhu, s podobnými zaměstnavateli z oboru a nabídnout jim alternativu a hladký přechod do nového zaměstnání. Pro velký úspěch jsme se rozhodli s akcí pokračovat i v budoucnu a rozšířit ji na širokou veřejnost,“ říká Helena Tabakovová, projektová manažerka asociace ABSL, která v ČR sdružuje centra podnikových, zákaznických a IT služeb.

Interaktivní online setkání a workshopy, které probíhaly po dobu 2 týdnů, byly zaměřeny na prezentaci aktivit jednotlivých zaměstnavatelů, jejich firemní kultury, benefitů, rozvojových programů i pracovních nabídek se zaměřením na finance. Účastníci se zajímali o pracovní podmínky, možnosti práce z domova a šance na další kariérní růst. Kreativita jednotlivých center přitom byla veliká a do prezentací byli zapojeni i stávající zaměstnanci, kteří hovořili o zkušenostech ve firmě a o firemním životě a atmosféře v týmech i na pracovišti.

„Akce ukázala, jak lze dřívější formy náboru a prezentace dělat moderněji a efektivněji. Z center se v době lockdownu stali zkušení recruiteři, kteří dokáží i na dálku zaujmout potenciální kandidáty a zajistit jejich nábor i bez prostředníků,“ dodává Helena Tabakovová s tím, že obor podnikových služeb roste i navzdory pandemii a jen letos plánuje vytvořit 10 tisíc nových pracovních míst. Protože až
polovina z nich bude cílit na cizince, představuje online veletrh velmi efektivní nástroj.

Podle průzkumu serveru CNBC kariérní experti odhadují, že až 80 % náborových aktivit bude v dohledné budoucnosti pouze ve virtuální formě. Mezi hlavní výhody virtuálního veletrhu pracovních příležitostí patří především urychlení celého náborového procesu, eliminace cestovních nákladů a také úspora času. V současné době pak samozřejmě i bezpečnost.

Sdílet:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
On Trend

ČÍST DÁL

Na těchto stránkách používáme soubory cookies, abychom je pro vás co nejlépe přizpůsobili. Více o cookies si můžete přečíst v naší cookie policy.