Sociální sítě změní podnikové služby. Přinesou nové procesy, služby i pracovní pozice.

Podle prognózy asociace ABSL, která na českém trhu sdružuje poskytovatele podnikových služeb, vznikne v souvislosti s posilováním vlivu sociálních sítí řada nových pracovních pozic. Kolem roku 2025 totiž sociální média nejen zcela ovládnou komunikační modely, ale nahradí také tradiční podnikové nástroje pro komunikaci B2B. Přes sociální média bude probíhat i většina prodejů, marketingu a kontaktu s partnery a dodavateli. Řadu nových podnikových procesů přitom bude možné centralizovat a poskytovat jako službu.
Nové pracovní pozice v oblasti sociálních médií, ke kterým budou patřit například tvůrci obsahu, experti pro řízení komunit či analytici dat ze sociálních médií, budou ovšem od zaměstnanců vyžadovat schopnosti přesahující pouhou uživatelskou znalost daného prostředí; podle typu pracovních pozic půjde mimo jiné o hlubší technické znalosti nebo naopak „měkké“ dovednosti.
Více informacní naleznete v nové tiskové zprávě.